I 0. – 2. klasse har vi bearbejdet lejrturen. Vi er i gang med at lave en foldebog, som kommer til at indeholde selvvalgte billeder fra de forskellige ture. 1. og 2. klasse børnestaver til hver side, mens 0. klasse får hjælp til at beskrive deres oplevelser. I vores kreative timer har vi lavet pynt til klassen, i form af personlige vimpler. 0. klasse har desuden arbejdet videre med bogstavet S – hvor de var mega seje og finde hele 37 ord som begyndte med S. I naturfag gik vi på jagt efter bær og frugter på skolens areal. Dem vi fandt skar vi op og undersøgte, og fik snakket om hvorfor nogle træer/buske har bær eller frugter. I matematik har de arbejdet i individuelle opgavehæfter, hvor man måtte arbejde løs. Man måtte springe rundt og lave de opgaver, som de synes så alle mest spændende ud. Alle elever har arbejdet godt og flittigt. Fredag blev ugens matematik sluttet af med terningespil. Eleverne spillede “Til 12 og tilbage” og alle elever var optaget af spillet og fik plusset en masse. I 2. klasse øver eleverne sig i at skrive med de små bogstaver. De øver sig både i bogstavernes skriveretning og i at børnestave. I idræt blev der spillet Floorball på multibanen så sveden sprang fra panderne.

3. – 4. klasse arbejder vi lige nu med bogen Gummi Tarzan af Ole Lund Kirkegaard. Eleverne læser både i bogen hjemme som lektier, og enkelte kapitler læser vi højt for dem i klassen. Vi er så småt kommet i gang med litteraturarbejdet omkring bogen. Eleverne skriver stikord til hvert kapitel, som skal bruges til et referat efterfølgende. Planen er, at vi skal arbejde med både personkarakteristik, bogens temaer, arbejde med spørgsmål til bogen osv. Der vil både blive opgaver, der skal løses selvstændigt, men vi har også meget fokus på gruppearbejde. I historie har vi arbejdet med tidslinjer og årstal. Vi har set på ting fra stenalderen, som var lånt af Sebastians far, mange tak for lån. I krea timerne har vi arbejdet med lejrturen. De fik skrevet hvad de havde lavet, og fik lavet flotte tegninger til hvad de havde syntes var det sjoveste ved turen.

I 5. – 6. Klasse er vi gået i gang med et stort matematikprojekt- mit drømmeværelse. Der kan puttes så meget matemaik i, og eleverne er topmotiverede for at lave opgaven. Øv! Er timen allerede slut? Kan vi ikke bare have matematik hele dagen? I 3. – 4. klasse er vi i gang med at plusse og minus store tal samt gange og dividere små. I naturfag er vi gang med mennesker og deres livsvilkår i 3. – 6. klasse. I 5. Klasse og 6. Klasse har vi arbejdet med at bøje navneord og udsagnsord. Eleverne er kommet rigtig godt i gang med deres nye bøger, som de stadigvæk er prøver at blive dus med. Vi sluttede ugen af med stafet i ordklasser. I gastro/kreativ har vi denne uge laver hjemmelavet pizza, det var en kæmpe succes og resultatet smagte fantastisk (næsten som at være i Italien).

I denne uge har 7. – 8. Klasse arbejdet med sætninger i dansk. De har skrevet en tekst som de nu efterfølgende skal arbejde med. Selvom arbejdet med udsagnsled og grundled ikke ligefrem vækker latter og smil i klassen, så tager de det i stiv arm.  7. – 8. Klasse har i valgfag taget hul på et emne om æbler. Hvor vi startede med fortællingen om syndefaldet. Vi fik snakken om æbler og hvad de symboliserer, hvilke historier og film de indgår i. Da vi fik i køkkenet fik vi besøg af 5.-6. Kl. og der blev lavet konkurrence om hvem der kunne lave de bedste æblechips. Alle elever gik meget op i at få dem lave og krydret. Nikolaj og Helle var benhårde dommere, og fandt to vindere 7. Kl. vandt for bedste salte æble chips og Jonas J. vandt for den sødeste æblechips.

Vi ønsker Jer alle en rigtig god weekend.

/Personalet.