I dag er vi blevet fotograferet af Suna. Vejret artede sig lidt bedre i dag end i onsdags, hvor det egentligt var meningen, at vi skulle foreviges – håret blev mindre vindblæst i dag. Vi fik lov til at smugkigge lidt i billederne, og I kan godt glæde jer til de kommer. I dag har vi også sagt farvel og på gensyn til Anne-Mette, vi ønsker hende god vind i hendes nye job som afdelingsleder hos VUC i Thisted, og håber, at hun vil komme og besøge os en gang imellem.

Om en uge har vi emneuge om sprog, og vi har valgt at gå til emnet med en bred definition. Det betyder, at vi også vil have fokus på sproget blandt børnene. Så vi vil sammen med sprog – primært engelsk, dansk og nonverbale udtryk, også arbejde med børnenes sprog til og om hinanden. Altså en slags tal ordentlig kampagne, og det vil vi gerne have, at I hjælper os med. Vi vil snakke med børnene om, hvordan det er rart at blive talt til, og de skal være opmærksomme på hinanden. Hvad syntes modtageren om det du lige sagde eller gjorde? Men også verbale udtryk som fuck, hold kæft, kæft det er kedeligt m.m., vil vi slå ned på, når de taler sådan til hinanden, til os eller bare ud rummet. En gang sagde man; ”du bliver, hvad du spiser”, vi siger ”du bliver, hvad du siger”. Mere om emneugen i løbet af næste uge.

4.-8. klasse skal huske, at der er workshop på torsdag den 4. oktober fra kl. 17-20.

 

Husk, at skrive jer på sedlen i SFO om, hvordan I kommer mandag, tirsdag og onsdag i efterårsferien uge 42. Torsdag og fredag er der som altid lukket.

Vi beder jer endnu engang om at medbringe gamle skjorter, så vi ikke får maling på tøjet. Under vandskaden blev de gamle skjorter kasseret af rengøringsfirmaet, så vi har slet ikke nogen.

0. – 1. klasse har i ugens løb arbejdet med den lydlige opmærksomhed. Lyttet efter bestemte lyde, sættet dem i rækkefølge, og tegnet dem med symboler.

I torsdags var vi i teater for at se stykket ”Søndag”. Det var en fortolkning af Kim Fupz Aakesons bog, ”Søndag”. Stykket handlede om Torsten, som snart skulle være storebror. Torstens dårligste ven Willy siger, at det er fordi, Torstens forældre ikke kan lide ham mere. Derfor prøver Torsten i en hel uge at forstå, hvordan det med kærlighed hænger sammen.
Det var et stykke der fangede børnene, som alle var rigtig gode til at være i teater. Tak til Janni, Camilla, Camilla og Malene for at hente os i Nykøbing. ( Casper)

2.-3. klasse er i denne uge startet med deres monster-relieffer, og de arbejder meget koncentreret med de små detaljer. I næste uge begynder vi med farvelære, og så skal de males. Vi har også hørt billedromanen “Mirakelkuren – en monstersaga”. Det er en sjov fortælling om, hvorfor sokkerne i menneskeland forsvinder om natten.
I næste uge går vi all in på at blive færdige med monsteremnet inden emneugen.
Derudover bliver der knoklet med ugeskema, hvor emnet de seneste uger har været navneord. ( Kathrine)

I udeskole har 2.-4. klasse arbejdet med frøspredning. De har selv lavet “frø” af papir, så vi kunne se, hvordan frøene kan flyve med vinden. De var på jagt efter frø i skoleskoven, og vi fik sorteret dem efter, hvordan de mon kunne spredes – enten med vinden, vandet eller dyrene i skoven. (Kathrine)

god weekend

Hilsen Astrid