Vi har haft en rigtig hyggelig juledag. Dejligt at se så mange bedsteforældre bakke op om arrangementet. Børnene nød at julepynte skolen sammen med jer. Vi startede dagen med morgensang og fortælling. I dagens anledning sang vi både julesange, jeg er så glad for min cykel og en morgensang. Derefter fortalte Anne Madickens jul, og til sidst sprang vi bomben. Endelig, efter flere måneders venten, fik eleverne at vide, hvilket teaterstykke vi skal spille dette skoleår. Valget faldt på Frode og alle de andre rødder. Vi glæder os til at komme i gang med det. Derefter var vi så klar til at hygge med boller og julepynt i klasserne.

0. – 2. klasse har i denne uge haft om fantastiske fortællinger. Historier hvor der sker noget overnaturligt eller magisk. Vi har blandt andet arbejdet med “Otto er et næsehorn” og “Manden og damen og noget i maven”. 0. – 2. Kl. Har i denne uge fået fået et nyt kompendie i matematik. Med former, figurer og spejling. De nyder at komme i gang med noget andet end tal. Denne uge blev det til anderledes torsdag i stedet for fredag. Vi startede med at de skulle stå overfor hinanden to og to. Så skulle den ene spejle den anden, for at få en forståelse af hvordan man spejler. Derefter fik de spejlopgave med centicubes. De skulle spejle en start figur videre tre gange. De var rigtig mega gode til det. Og der kom mange flotte mønstre ud af det. I naturfag havde vi om bænkebidere og sluttede af med at finde de hurtigste bænkebidere i skoleskoven og lavede bænkebiderræs.

3. – 4. klasse har arbejdet med spejlinger, areal og omkreds i matematik både i bøger og med spil. I naturfag har vi arbejdet med høresansen og lugtesansen. Vi lugtede til mange mærkelige ting, og var gode til at gætte. 3. – 4. klasse er alle kommet ind på Læsløs og det summer af læselyst i hele klassen. Der ud over blev vi helt færdige med deres hjemmelavede fakta bøger. Så der er klar til at blive vist og læs op for resten af klassen i næste uge. 3. – 4. Klasse har arbejdet med verbet “to have” i engelsk og øvet sig i at samarbejde om opgaverne.

5. – 6. er startet med funktioner i matematik og i naturfag har de dissekeret svinehjerter for at blive klogere på hvordan hjertet ser ud og fungerer. I musik er alle klasser i gang med at øve sange til julegudstjenesten. Klassen har brugt ugen på læsetræning i dansk, ellers har vi arbejdet i vores nye skriftlig. I gastro/krea har vi lavet spagetti- carbonara det smagte himmelsk. 5. – 6. Klasse er i tysk i gang med at læse om “den taknemmelige mus” (Die dankbare Maus) – et eventyr med en morale om at man kommer længst ved at dele med hinanden. I engelsk har den stået på grammatik og læsning.

I 7. – 8. Klasse har vi arbejdet med skriveøvelser, eleverne skal skrive forklarende tekster. I mandags lavede vi i valgfag en masse pølsehorn og pizzasnegle. Der var så mange at de var ved at revne. 7. – 8. Klasse er i tysk begyndt at læse om 2. Verdenskrig – et spændende emne, men med mange svære ord, som man ikke har stiftet bekendtskab med på sproget før. Der har derfor været godt gang i ordbøgerne, for at forstå hvad der egentlig gjorde at en sådan krig kunne opstå. I klassen er der enighed om, at det måtte have været en frygtelig tid at leve i!

Vi ønsker Jer alle en rigtig god weekend,

/Personalet