Ugen startede godt og humøret var højt. En julemand er flyttet ind og har haft gaver med til børn og voksne. I denne uge var der slikkepinde til alle – dejligt med overraskelser. Desværre sluttede ugen lidt brat. Skolerne og SFO’er landet over lukker ned fra og med onsdag d. 15. Mandag og tirsdag i den kommende uge har vi klassedag, hvor vi tirsdag går i kirken og holder afslutning om formiddag.

OBS:
Alle tidligere tilmeldinger (Juleferie SFO) er annulleret.
Husk at sende mail til skolen hvis der er brug for nødpasning – det gælder også dagene efter nytår. Hører vi ikke noget, går vi ud fra at der ikke er behov for nødpasning.

I denne uge har vi i 0. – 2. klasse arbejdet i bøgerne. 0. klasse har fået to nye arbejdsbøger som supplerende materiale, som de har arbejdet flittigt i. 1. og 2. klasse har arbejdet med opgaver til deres læsebog, det er derfor vigtigt at i får læst derhjemme, da opgaverne hænger sammen med indholdet i bogen. De har  arbejdet løs med deres julematematik opgaver. De er især vilde med find 5 fejl opgaverne. I musik øver vi midt om natten.

3.-4. Har haft travlt med at gætte på hinanden til deres hemmelige julehistorier. De elsker den tradition og går meget op i det, de analysere de mindste detaljer, hvorfor det kan være den ene eller den anden. Det er så sjovt at være vidne til. Derudover arbejder de løs med læsning, juleopgaver og deres opgavebøger og der bliver klippet flere og flere julekugler hængt op nede bagest i klassen. 3./4. har øvet Lucia og er så klar til på mandag. Vi mødes kl 8. Kom meget gerne iført lyst tøj og hvide strømper. I naturfag har vi afsluttet emnet om sanser ved at lave en bane vi skulle igennem med bind for øjnene.

Der har været en travl uge i 5. – 6. Klasse, vi arbejder videre med vores eventyrs projekt. Alle elever er i deres grupper godt i gang med at fortolke på deres valgte eventyr, og finde ud af hvordan man kreativt kan formidle det videre. Deres opgave er at udvælge et kunsteventyr, som de efterfølgende skal oplæse på klassen. Til deres eventyr skal de lave et kreativt produkt, en gruppe laver stopmotion andre grupper vælger at lave en film hvor de selv spiller eventyrs rollerne. Det er helt fantastisk hvordan de i klassen altid griber kreative og anderledes projekter, alle elever i klassen er gode til at tænke ud af boksen og kæde det kreative sammen med det danskfaglige. I musik har de sunget en rigtig fin tostemmig julesang, mens de i matematik er i gang med de fire regnearter. Det er rigtig godt at få det repeteret. I naturfag er vi begyndt med jordskælv og andre naturkatastrofer.

I 7. – 8. klasse arbejder vi videre med klassisk litteratur, vi er nu i gang med to tekster fra det moderne gennembrud. I grupper er de i gang med at analyserer teksten ”den sidste balkjole” af Herman Bang. Til næste uge skal de læse teksten ”Nådsensbrød” af Henrik Pontoppidan. Målet med at læse klassisk dansk litteratur er at skabe et kendskab til kanonforfattere, samt at eleverne skal blive trykke i af læse disse tekster der både udfordre dem på deres sprogforståelse og deres evner inden for fortolkning. I løbet af ugen blev der også tid til, at eleverne sammen kunne hygge dem med er medbragt brætspil. 7.-8. Har i denne uge i valgfag lavet havregrynskugler, julesmåkager og cornflakestoppe de smagte så godt. Og der var så mange at de kunne få med hjem også. 7./8. klasse har haft teori om nodeværdier.

Vi ønsker alle en god weekend,

/Personalet.