På mandag rykker 2.kl. ind til 3.-4. kl. De følger 3.-4.kl skema, men har fri hver dag kl. 13. Som de plejer.  

0. – 2. klasse har i denne uge afsluttet emnet omkring solsystemet. De har alle vist stor interesse og kan måske fortælle jer forældre noget i ikke vidste om vores univers. Ellers kan i kigge forbi klassen og se det flotte solsystem børnene har lavet af papmache. Torsdag var vi ude og lave landart. I matematik har vi arbejdet videre med tal mønstre. Vi har fået nogle gode snakke om, at man kan se forskellige mønstre og man kan fortsætte på et mønstre på forskellige måder. Torsdag holdte vi afslutning for Casper. Vi legede, spiste flødeboller og hyggede i hinandens selskab. Jeg (Casper) vil gerne sige tusind tak for jeres forældres opbakning igennem de seneste 7 år. Tak for den flotte kurv fra jer forældre i 0. – 2. klasse. Sidst men ikke mindst, så ses vi på den anden side (af døren) 😉  

3. – 4. klasse har i dansk arbejdet videre med deres skriftlige bøger. Det er lidt forskelligt hvor meget vi får lavet i dem. Men i denne uge har vi brugt lidt ekstra tid, for kunne nå lidt videre med dem. I krea er vi blevet færdige med toilet rulle blomsterne, og de står så smuk og pynter rundt i hele klassen. Derudover er de begyndt at lave påske pompon dyr. Det kan godt sætte tålmodigheden på prøve, at skulle få snoren til at makke ret. 3. – 4. klasse har arbejdet med gange og division på forskellige måder igennem spil, leg og opgaver. I naturfag har vi undersøgt pH værdien af forskellige ting der bliver brugt i køkkenet. I musik er vi gået i gang med at spille et nummer der hedder Hey se på mig. Det handler om at føle sig udenfor, og man gerne vil være venner. 3.-4. klasse har i denne uge arbejdet med at skrive postkort i engelsk. Der er blevet arbejdet med fantasien såvel som med sproget, da det skulle skrives om et fiktivt besøg i zoologisk have. Nogle elever syntes det var nemt, mens andre synes det var svært, når man nu egentlig ikke havde været i zoologisk have.

 
5. – 6. klasse har i dansk arbejdet videre i skriveprogrammer og om hvordan man anvender dem. Vi er også gået i gang med at arbejde med filmanalyse og filmanmeldelse. Vi har set filmen “mirakel” en film om den 12årige Dennis der bakser med en masse teenageproblemer, som en overbeskyttende mor, en dominerende klasselærer og den første forelskelse. 5. – 6. klasse har fået et større indblik i statistik og undersøgelser. De har taget pH værdier af stære og svage syrer og baser. Desuden er de blevet præsenteret for det kemiske alfabet – det periodiske system. I musik har vi repeteret numre som har været lagt i skuffen for en stund. 5.-6. klasse har arbejdet med at skrive om de fiktive superhelte, som vi begyndte på i sidste uge – Eleverne skal fremlægge om deres egen helt personlige superhelt for klassen på onsdag – det bliver spændende!
 
7. – 8. klasse har arbejdet i deres “ny skriftlig” i denne uge hvor der er de grundlæggende danske grammatiske regler vi har trænet og så nærmere vi os en afrunding af “soldater græder ikke”. 7. – 8. har i valgfag snakket om, hvad de har spist den sidste uge, og om der var noget der kom bag på dem. Derefter blev der spist en chokoladebar, som så efterfølgende skulle forbrændes på fodboldbanen. Til sidst så vi Junkfood eksperimentet, som vi skal se færdig i næste uge. 7. – 8. klasse har i tysk arbejdet med sætningsanalyse med fokus på forholdsord der styrer dativ. I engelsk er de i fuld gang med at knække koder og lave fremlæggelser, der skal præsenteres for klassen i den kommende uge.
 
Torsdag havde 0.-4. klasse matematik sammen. Vi spille matematik-stratego. Det er så dejligt at se de store tage sig af de små, og hjælpe med tallene. Fredag var det store affaldsindsamling og hele skolen var ude og fjerne affald i Sundby, der var rigeligt at samle og vi var så heldige, at vejret var godt og så er det jo svært at blive andet end rigtig glad i låget.

Vi ønsker Alle en dejlig weekend  

/Personalet