0.-2. Klasse har i matematisk arbejdet videre med statistik. De er blevet mega gode til at tegne pinde diagrammer. De har kigget på hvaler og lavet diagrammer bl.a. Vægt, længe og hvornår de er voksne. Derudover spillede vi et fiskespil med terninger og centicubes.

I dansk har 0.-2. klasse arbejdet med de 120 ord. Det vil vi arbejde videre med i de kommende uger. Derudover har der været ekstra fokus på at få en god rutine til morgenlæsning. Husk, at I kan læse på læsløs.dk der hjemme, hvis I mangler læsestof. Alle elever i 1.-2. klasse skal også huske at udfylde deres læseseddel. Den skal de have med op i skolen, så den kan blive tjekket og nye sider kan skrives på. I dag har de fået nye sider for, som skal læses til næste fredag.

I naturfag har vi “leget” med robotter. Alle eleverne synes, at det var sjovt at programmere dem, så de kunne køre bestemte steder hen.

I engelsk arbejder vi med et emne om kroppen. De er efterhånden ved at have styr på de engelske ord for de forskellige kropsdele.

I krea arbejder 0.-4. klasse med et nyt emne. Eleverne har hørt om aboriginals fra Australien, og nu er vi ved at lave dot-art inspireret af dem og deres teknikker.

 

Husk: 0.-4. Kl. Vi skal I biografen på tirsdag, så det er nok at have turtaske og madpakke med. Selepude til dem der har brug for det. Åbenmorgensang fredag d. 27. januar kl. 8.15 med efterfølgende morgenkaffe og boller.

 

3.-4. klasse har i matemat i denne uge arbejdet videre med statistik. De har lavet diagrammer ting på skolen, terning slag og centicubes. Derudover de har lavet opgaver hvor de skal aflæse og lave diagrammer med nedbør fra 2005 og 2015. Hvor de skal sammenligne. I engelsk har vi fået fremlagt deres egne tegnede monstre, og de fik fortalt hvor mange kropsdele de har tegnet på. I dansk har vi taget hul på helhed og kerne, hvor eleverne skulle uddybe sætningerne, ved at sætte uddybende ord ind i sætningerne.

Tirsdag havde 5.-6. klasse et forløb med Svenne Grøn, hvor de skulle arbejde med Peter Callesens kunst. Peter arbejder med begrebet; skrøbelighed. Han laver alt i papir, som jo i sig selv er ganske skrøbelig. Eleverne skulle lave samme type kunst som Peter. Det blev rigtigt fint. Resultatet kan ses ved siden af døren ind til musik.

 

Tirsdag havde 5.-9. klasse et forløb med Svenne Grøn, hvor de skulle arbejde med Peter Callesens kunst. Peter arbejder med begrebet skrøbeligt. Han laver alt i papir, som jo i sig selv er ganske skrøbeligt. Eleverne skulle lave samme type kunst som Peter. Det blev rigtig fint. Resultatet kan ses ved siden af døren ind til musik.

5.-6. klasse har arbejdet med talekor i musik.

I naturfag har vi arbejdet med ulve, evolution og fødekæder. Vi har lånt nogle ulvekasser, så de er kommet helt tæt på skind, tænder og klør fra ulve.

Vi brugte valgfagstimerne til at snakke projekt med 5.-9. klasse. Deres overemne er viden, tro og overtro. Under det har de valgt hver deres emne, som de skal arbejde med i næste uge. 5.-6. klasse har fået undervisning i visse af elementerne af uge 3’s projektuge samt om artikler. Der har været meget flotte fremlæggelser i forskellige artikeltyper. I øvrige fag fortsætter vi med de eksisterende emner.

 

7.-9. Klasse er gået i gang med lineære funktioner i matematik.

I musik har 7.-9. klasse arbejdet med talekor.

7.-9. klasse har fået undervisnings i alle af elementerne af uge 3 projektuge med stort fokus på spørgsmålstyper, problemstilling samt at lave en disposition. De har alle modtaget information om kommende uges opgaver i fysisk form samt med mulighed for at downloade kompendier m.m. på skolens net.

 

//personalet