Mandag havde vi alle en dejlig tur til vandet. Det er skønt at se alle hygger sig på tværs af klasserne. Der blev plasket, svømmet, hoppet og fisket efter krabber i varmen.

0.-2. klasse er i denne uge i naturfag gået i gang med et forløb om høst. Hvor vi har været nede og kigge på en ny høstet mark og snakket om de forskellig

e afgrøder. Da vi stod og kiggede marken, kom landmanden ud og inviterede os ind og se han mejetærsker, høns og kyllinger. Det var virkelig sjovt og sødt af ham.

I dansk har 0. klasse haft om bogstavet S. Mens de andre har arbejdet med sabelkat og lydmuren. Derudover har vi leget lege med bogstaver og de 120 ord.

I matematik har de regnet løs i deres nye bøger. Og lært at bruge centicubes til at regne med. Vi blev dog nødt til at bruge lidt tid til sidst i timer på at give dem lov til at bygge af centicubes. Det er så træls, når man ikke må bygge med dem.

I musik spillet på kazoo og lavet lydhistorier

3.-4. klasse er i denne uge begyndt på et litteraturforløb med bogen: “Dødningedukken”. Det er en gyserbog, hvor vi snakker om virkemidler og hvilke ting, personer, lyde og steder er generelt uhyggelige. Så de har en masse ord, som de kan tage udgangspunkt i, når de senere selv skal skrive deres egne gyserhistorier.

I musik har de spillet rytmer på spande, med breaks hvor man laver bevægelse f.eks. skulle de være Supermand ved at ligge udstrakt på spanden.

I krea har vi nærstuderet æbler, og det kom der disse fine malerier ud af. De skulle tegne og male deres æble så præcist de kunne.

5.-6. klasse har arbejdet med grøn energi i naturfag, da vi meget snart skal have et forløb med Thy-Mors energi. I musik har vi øvet Spanderytmer, to ste

mmig sang og spillet en lille rytme, hvor fokus er at lytte til hinanden og prøve at instrumenter.

I dansk har vi arbejdet med selvbiografi som genre og gennem egenproduktion. Vi har også lavet Mind-maps samt tidslinjer. I historie arbejder vi med begreberne: “Levet og fortalt historie” samt om kilder og kildekritik. I træsløjd har vi malet de færdige træ-navneskilte, og enkelte er i gang med nye projekter.

I engelsk har vi arbejdet med dialogiske øvelser. Jo mere vi taler engelsk, desto bedre bliver vi. Vi har også skrevet information om os selv på engelsk.

I matematik arbejder vi med de 4 regnearter.

7.-9. klasse har også spillet på spande og øvet to stemmig sang i musik.

I dansk har arbejdet med selvbiografi som genre og gennem egenproduktion. Vi har også lavet Mind-maps samt tidslinjer. I historie arbejder vi med begreberne: “Levet og fortalt historie” samt om kilder og kildekritik. Eleverne har også fået en historiebog om 1864, som vi just er startet op på. I samfundsfag er vi just startet op med identitet og socialitet. I engelsk har vi lavet dialogiske og skriftlige øvelser.

I krea har vi bagt to slags boller, en langtidshævet dej, og en turbodej. Var der forskel?

Anne havde medbragt mælk hjemmefra, så vi fik også en snak om mejerier, og hvor mange produkter der egentlig bliver lavet af mælk

I fysik er vi gået i gang med et forløb om det periodiske system, hvor de bygger forskellige modeller.

VI SKULLE HILSE FRA BESTYRELSEN OG SIGE, SÆT KRYDS I KALENDEREN DEN 8. OKTOBER. DA DER ER ARBEJDSLØRDAG, OG DE GLÆDER SIG TIL AT SE JER ALLE.

//Personalet